Paardentandarts Pieter Van Achter

Info

Jaarlijkse gebitsbehandeling voorkomt verregaande pijnlijke gebitsafwijkingen en veel onnodig lijden bij uw paard. Een paard verdraagt veel pijn in de mond en verandert pas zijn eetgedrag als de afwijking extreem is. Zo kan uw paard al jarenlang een slecht gebit hebben zonder dat u daar maar iets van hebt gemerkt.

Een gezonde spijsvertering begint in de mond. Adequate gebitsbehandeling zorgt ervoor dat een paard zijn voedsel optimaal en pijnloos kan vermalen. Een efficiënt kauwend paard maakt bovendien geen proppen, heeft een betere en vlottere spijsvertering en kampt met minder stress.

Vroeger graasden paarden zo'n 18uur per dag. Daarmee slepen ze hun kiezen netjes af. Tegenwoordig eten paarden nog maar zo'n 4 uur per dag, waardoor de tanden harder groeien dan ze afslijten. Zo kunnen scherpe randen (haken), wolfstandjes en velerlei andere onregelmatigheden op het kiesoppervlak ontstaan, wat pijn en irritatie in de mond veroorzaakt.

Tegenwoordig is de kennis over de paardenmond verbeterd, kan het gebit gemakkelijk onderhouden worden en gebitsproblemen goed behandeld, mits u een speciaal opgeleide paardentandarts onder de arm neemt.

Daar alle paarden dezelfde verzorging nodig hebben én verdienen, beschikt Pieter Van Achter uiteraard over de aangepaste apparatuur, in alle maten, speciaal op de specifieke behoefte van uw dierbare paard afgestemd.

Daarom maakt Pieter enkel gebruik van het wereldbekende kwaliteitsmerk Alberts, en laat dus alles exclusief uit Amerika transporteren. (zie www.albertsequine.com)

Hier vindt u interessante paarden-links

Kathorse Garden © 2010 • www.kathorsegarden.be